שחיית תינוקות, פעוטות וילדים
דבר ראשון והכי חשוב – בכמו דג במים הילד שלך נמצא בידיים הכי טובות – בידיים שלך!
אנחנו עובדים מגיל חודשיים ועד בכלל. המרכז ממוקם במגדלי אלישע בחיפה ונהנה מכל היתרונות של מתחם מקורה, ממוזג ומחומם.
פעילות התינוקות והפעוטות מתבצעת בבריכה לימודית ונפרדת, המטופלת ומתוחזקת ברמה הגבוהה ביותר.
הבריכה נמצאת תחת פיקוח תמידי של משרד הבריאות.
הבריכה מחוממת ובעלת טמפרטורה קבועה של 34 מעלות כל ימות השנה.
לבריכה מערכת סינון ייחודית העובדת בסירקולציה של כ 3 פעמים בשעה (לעומת בריכה רגילה העוברת סירקולציה כל 6-8 שעות).
במתחם הבריכה שירותי הצלה וערכת החייאה לאורך כל שעות הפעילות של כמו דג במים .
השיעור בין 30 ל 40 דקות תלוי בגיל.
הקבוצות עד 6 ילדים (הכרישים שעובדים בבריכה הגדולה עד 8).
הקבוצות בנויות בהתחלה לפי שלב התפתחותי ולאחר מיכן לפי יכולות מים.
הקבוצות מחולקות לפי שלבי התפתחות :
גילאי 3-6 חודשים
גילאי 6-9 חודשים
גילאי 9 חודשים עד הליכה.
הליכה עד שנתיים וחצי.
שנתיים וחצי עד ארבע.
ארבע עד שש: דגיגים, דולפינים, כרישים.
וילדים:
מכיתה א ועד…
המים, הסביבה הטבעית שבה התפתח התינוק, תורמים הרבה הנאה לפעוט ולהורה.
בנוסף להנאה, אנחנו משיגים יתרונות נוספים:
– חיזוק גופני של מערכת השלד והשרירים.
– פיתוח וחיזוק מערכת הנשימה.
– שיפור יכולת התנועה.
– פיתוח קואורדינציה ושיווי משקל.
– פיתוח קשר הורה – ילד באמצעות הפעילות המהנה המשותפת.
– פיתוח דימוי עצמי חיובי, עצמאות וביטחון – ההורה והתינוק מפתחים לעצמם דפוסי למידה
משותפים, שילוו אותם במהלך כל שנות הילדות וההתבגרות. תינוק שמתמיד בפעילות
במהלך כל שנות הילדות המוקדמות, רוכש מעבר למיומנות הגופנית ואהבת המים, גם הרגלים של ניצול שעות הפנאי לפעילות גופנית, הרגל חיובי שילווה אותו תמיד, גם כשיתבגר.
שחיית תינוקות
זהו בעצם השלב הראשון שבו נעבוד עם התינוק בבריכה. שלב ההסתגלות חזרה לסביבה של מים.
נעבוד על:
ערסול במים, חיבור ההורה לילד, מגע, תחושת ביטחון של ההורה, תחושת ביטחון של התינוק, למידת אחיזות שונות, תנועה במרחב, ציפה, מגע של הפנים במים באופן ספונטאני, בועות, חיזוק חגורת כתפיים, התהפכות מהבטן לגב ומהגב לבטן, העבודה תהייה כמעט בלי אביזרים עם הרבה הנאה אהבה והנעה לתנועה.
המטרות:
חיזוק מערכת שלד ושריר, תנועה, תחושת המים כמקום בטוח, הרגעות, חיזוק הרמת והחזקת ראש, ריכוך ושחרור, חיבור ההורה לילד ולפעילות במים, הנאה.
נמשיך לחזק את מערכת השלד והשרירים, חיזוק חגורת כתפיים.
נוסיף אביזרים שיגרמו לתנועה, לחיזוק ולתנועה במרחב. חיזוק קשר עיין יד, התהפכות, התחלת זחילה, התחלת צלילות חופשיות, הרבה תנועה, מזרון לזחילה לישיבה ולקפיצה, לולי לתנועה במרחב.
המטרות:
חיבור ואהבה בן הורה לתינוק, חיבור התינוק למים, חיזוק גופני ונפשי, המשך צלילות לתחושת החופש במים, חיזוק חגורת כתפיים ושרירי בטן גב ליציבה וישיבה נכונה, תנועה והנאה.
.
נעבוד על עמידה, על צלילה מעמידה ומישיבה, על זחילה, על הליכה בעזרת משענת, על שיווי משקל, על תנועה במרחב, על חיזוק קשר עין יד, על תנועה במים, הכרת אביזרים חדשים ומשחקים חדשים.
המטרות:
שיפור יכולת הצלילה, שיפור התנועה במים, חיזוק מערכת שלד ושרירים, שיפור שיווי המשקל, הקניית ביטחון במים, הנעה לתנועה, הנאה עם ההורה במים, חיבוק חיבור אהבה וללא מסכים.
נחזק את העצמאות במים על ידי משחק והנאה
כאשר ילד משחק ונהנה במים המים הופכים למרחב בטוח ומהנה.
והוא ילמד לקפוץ, לצלול, להתקדם, לשחות לבד מתחת למים.
לשחות לבד עם לולי
לרכב על לולי
המטרות:
אהבת המים, הנאה, הרגשת החופש של המים, התקדמות מתחת למים, קפיצות למים, ביטחון עצמי, חיזוק מערכת שלד ושריר, חיזוק מערכת שיווי משקל.
שחיית פעוטות
זהו בעצם השלב הראשון שבו נעבוד עם התינוק בבריכה. שלב ההסתגלות חזרה לסביבה של מים.
נעבוד על:
ערסול במים, חיבור ההורה לילד, מגע, תחושת ביטחון של ההורה, תחושת ביטחון של התינוק, למידת אחיזות שונות, תנועה במרחב, ציפה, מגע של הפנים במים באופן ספונטאני, בועות, חיזוק חגורת כתפיים, התהפכות מהבטן לגב ומהגב לבטן, העבודה תהייה כמעט בלי אביזרים עם הרבה הנאה אהבה והנעה לתנועה.
המטרות:
חיזוק מערכת שלד ושריר, תנועה, תחושת המים כמקום בטוח, הרגעות, חיזוק הרמת והחזקת ראש, ריכוך ושחרור, חיבור ההורה לילד ולפעילות במים, הנאה.
שחיית ילדים
הפעילות אצלנו עם הילדים מלווה בהורים, אנחנו מאמינים שלהיות עם הילד במים זאת זכות של ההורה, עוד מעט הילד יגדל ולכל חוג שילך אנחנו רק נצפה מהצד או בכלל לא נהיה באזור.
בגיל ארבע הילד עדיין אינו עצמאי לחלוטין לכן ההורה יחד איתו במים, משחק, שוחה, מחבק וצוחק. במים אנחנו מבלים עם ילדינו זמן איכות, דבר שחסר היום להורים עם מרוץ החיים והקריירה. בנוסף, בצורה הזו לכל אורך השיעור הזמן מנוצל ללמידה ופעילות, והילד לא צריך לחכות בתור שהמדריך יגיע אליו.
בגיל זה נחזק את הביטחון במים, נעבוד ונבנה יכולות מים גבוהות שיאפשרו עצמאות מוחלטת במים. הלמידה נעשית מתוך חוויה משחק והנאה כך שהילד מרגיש "כמו דג במים".
ילדים שגדלים אצלנו, עוברים בגיל חמש לקבוצת שחייה שמטרתה להכין את הילד לחוגי ההמשך בכיתה א.
שחיית ילדים בגילאי 4-6 מחולקת בכמו דג במים ל3 רמות:
דגיגונים: חדשים במים עדיין חוששים ומתחילים לקבל יכולות מים.
נעבוד איתם על הכרת המים, ביטחון עצמי וביטחון בציפה במים , צלילה, הנאה, תנועה והכל באהבה ומשחק.
דולפינים: ילדים שאוהבים מים אין להם בעיה להכניס ראש למים אבל עדיין אינם עצמאים במים ללא אביזרי עזר.
כרישים: ילדים שכבר עצמאים במים, באים להנות, להתחיל ללמוד תנועה נכונה, קפיצת ראש, ציפה וכושר גופני.
שחייה לילדים נחלקת אצלנו ל3 קטגוריות שונות
חוג שחייה לילדים שכבר שוחים, קורס שחייה לילדים ללמוד מיומנות השחייה, שחייה טיפולית.
חוג שחייה לילדים :
מטרת החוג :
שיפור מיומנות השחייה, עבודה על פיתוח הכושר הגופני, תקשורת ומיומנות חברתית, הנאה והנעה לתנועה.
מבנה החוג:
קבוצות קטנות עד 6 ילדים, פגישה פעם בשבוע.
שיעור 45 דקות פלוס לפעמים אופציה להישאר עוד כ15 דקות במים להנאה ומשחק.
קורס שחייה לילדים:
מטרת הקורס:
להקנות את בסיס מיומנות השחייה בהנאה והתחברות למים.
למי מתאים: לילדים שעולים לכיתה א והלאה שבשלים ללמידה בקבוצה.
מבנה הקורס:
פגישות אחת או שתיים בשבוע תלוי לאיזה קבוצה נרשמים.
כל פגישה 45 דקות ללמידה הנאה והנעה לתנועה.
קבוצות קטנות עד 6 ילדים בקבוצה.
שחייה טיפולית:
מיועד לילדים עם קושי להיות בקבוצה רגילה מכל סיבה.
לילדים מיוחדים שצריכים עבודה באחד על אחד לחיזוק מוטרי, לחיזוק רגשי, להנאה ולהנעה לתנועה.
הפעילות שלנו בשחייה לתינוקות ופעוטות מתחילה מגיל חודשיים וחצי ונמשכת עד גיל 6
הקבוצות בגילאים הקטנים מחולקות לפי שלבי התפתחות ולאחר מיכן גם לפי היכולות במים.
הפעילות עד גיל 6 מלווה בהורים לפחות הורה אחד עם הילד במים.
המים הם המקום הראשון בו נוצרנו הם "מיכל להכיל את החיים". להכיל את החיים החדשים כהורים ללמוד את הילד לחבק לגעת להסתכל להעצים ולהנות.
מטרת הפעילות: חיזוק הקשר בן ההורה לילד במגע באהבה ובלי מסכים, חיבור האהבה למים, חיזוק מוטורי, עבודה על שיווי משקל, חיזוק מערכת הנשימה, למידת עצמאות במים, הנאה, הנעה לתנועה, ציפה, חיזוק רגשי, איזון ושקט פנימי, וחשוב מאוד מאוד למידת עצמאות במים, היכולת להתקדם במים ללא אביזרי עזר, והיכולת ליפול למים ולדעת להציף את עצמך ולהגיע למקום מבטחים, למנוע טביעה מיומנות שחשוב לרכוש ואפשר ללמוד ולתרגל מגיל צעיר.
הקבוצות מחולקות
3-6 חודשים- הכרות עם המים, תנועה, ציפה, שקט, וצלילה טבעית הכנסת ראש לבד מגירוי המים.
חיזוק חגורת כתפיים וצוואר, החזקת ראש, התהפכות ועוד
6-9 חודשים – המשך הכרות עם המים, הוספת אביזרי עזר ללמידה, התפתחות, הנאה והנעה לתנועה, צלילה חופשית, צלילה מישיבה, צלילה מעמידה, זחילה, חיזוק חגורת כתפיים וצוואר, חיזוק שרירי השלד, התהפכויות, ישיבה, התחלת שחייה עם לולי ועוד…
9 חודשים עד הליכה – המשך הנאה צלילה חופשית ותנועה מתחת למים, המשך חיזוק זחילה, חיזוק עמידה, ישיבה, הליכה בעזרה, הרבה משחק והנאה, התחלת שחייה עצמאית על לולי, הנעה לתנועה ועוד …
הליכה עד שנתיים וחצי – עבודה מרובה ממשחק לשיפור מיומנות במים ובחוץ, חיזוק ההליכה והביטחון, עבודה עם הרבה משחק וגירוי לעצמאות מתחת למים ומעל המים, הרבה תחנות פעולה למטרות עצמאות וחיזוק מוטורי וגילוי הבחירה והעצמאות והנאה מהתנועה מתחת למים, התחלת עצמאות לגמרי במים למידת צלילה והרמת ראש, ועוד…
שנתיים וחצי עד ארבע – עבודה מרובה על תנועה במים, תנועה עצמאית במים, חזרה לציפה על הגב, למידת מיומנות כמו תנועות ידיים, תנועת רגליים, נשימה, קפיצת ראש, ציפה על הגב ועוד והכל בהנאה ואהבה.
ארבע עד שש : מחולק ל- דגיגים, דולפינים, כרישים.
דגיגים: חדשים ועדיין חוששים, למידת הסתגלות למים באהבה והנאה וקבלת ביטחון והכל בהנאה והנעה לתנועה עם ההורה ועם חברים בקבוצה.
דולפינים: צוללים וקופצים למידת עצמאות במים, תנועה , ציפה ועוד והכל בהנאה והנעה לתנועה ועם ההורה ועם חברים בקבוצה.
כרישים: כבר שוחים, עבודה על מיומנות, שיפור סגנון, כושר גופני, הנאה והנעה לתנועה והכל באהבה ועם ההורה ועם חברים בקבוצה.